عروسک برای نوزاد

تنوع بالا عروسک برای سیسمونی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت تربیت کودکان از سنین اولیه زندگی کودکان، عروسک برای نوزاد یکی از مهم ترین مقوله ها در این زمینه است. در بعضی موارد این عروسک ها می تواند در سنین پایین و جهت سرگرمی نوزادن با ایجاد صدا و یا رنگ های چشمگیر عروسک ها این شرایط بوجود آید. در مواردی نیز عروسک ها از نوع عروسک نوزاد بوده که مانند یک همزاد از کودک شما می تواند باشد. همچنین در بعضی موارد عروسک برای نوزاد می تواند دارای جنبه های سرگرمی، آموزشی و تربیتی و همچنین کاربرد های دیگر باشد. از این رو در این مقاله سعی شده است که به جنبه های گوناگون عروسک برای نوزادان پرداخته و موارد مختلف در این زمینه را بررسی نماییم.

چرا باید برای نوزاد عروسک تهیه نمایم؟

استفاده از عروسک از دوران نوزادی برای کودکان دارای مزایای گوناگونی می باشد. در این دوران به دلیل شکل گیری خلق و خو نوزادان، در صورت وجود یک عروسک در کنار آن ها و تنها نبودن کودک می تواند باعث افزایش خصوصیات اجتماعی و جلوگیری از درون گرایی کودکان شود. وجود یک دوست عروسکی می تواند همچنین بر روی قوای عاطفی نوزادان نیز تاثیر گذار باشد. همچنین در این دوران در صورتی که بزرگسالان علاوه بر صحبت با نوزاد با عروسک او نیز صحبت نماید. می تواند بر روی مهارت های ارتباطی نیز تاثیر بگذارد و کودک راحت تر می تواند این ارتباط را درک کند.

انواع عروسک نوزاد

انواع عروسک برای نوزاد

همانطور که در مقدمه هم اشاره کردیم، عروسک برای نوزادان می تواند کاربرد های گوناگونی داشته باشد. در بعضی موارد از اسباب بازی و عروسک های دارای جغجغه، موزیکال و … به دلیل تولید صدا برای کودکان استفاده می شود. در این حالت کودک بر اساس صدای تولید شده از این عروسک های می تواند واکنش های گوناگونی داشته باشد. همچنین به دلیل رنگ بندی شاد و زیبایی که معمولا عروسک ها دارند. در بعضی موارد از عروسک های برای خیره شدن نوزاد به عروسک و دیدن آن استفاده می شود. بر طبق مطالعات انجام شده بر روی نوزادان تماشای رنگ های شاد در این سن می تواند بر روی خلاقیت و قوه تخیل کودکان موثر باشد.

عروسک بالشتی برای نوزاد

در بعضی موارد از عروسک های شبیه به نوزاد برای کودکان استفاده می شود. این عروسک ها می تواند باعث همزاد پنداری در کودکان و با نوزادان در زمینه شناختی کمک نماید. هرچند باید در زمینه خرید این عروسک ها با مشاوران کودک مشورت نمایید. از سوی دیگر می توان از عروسک های پولیشی که ساختار و پارچه ای نرم و لطیف و همچنین ضد حساسیت دارند. برای کودکان استفاده نمود. این عروسک ها به دلیل نرمی و راحتی که دارند، نوزادان به راحتی با آن ها اخت شده و دوست دارند آن را بغل کنند.  ازسوی دیگر عروسک های پولیشی بالشتی نیز می توانند به عنوان عروسک و هم به عنوان بالشت مادر و نوزاد مورد استفاده قرار گیرند.

عروسک نوزاد واقعی

عروسک مناسب سیسمونی چه عروسکی است؟

وجود عروسک در سیسمونی کودکان می تواند بر روی دو جنبه تاثیر گذار باشد. در مرحله اول  عروسک سیسمونی می تواند یکی از اصلی ترین گزینه های بازی برای نوزادان باشد. با توجه به مطالب قبلی می توان گفت کودکان با رنگ های شاد و زیبای عروسک ها معمولا واکنش نشان می دهند. از این رو می تواند باعث شود که نوزاد شما در همان زمان نوزادی یک دوست خوب برای خودش پیدا کند. از این رو وجود عروسک می تواند مستقیما بر روی کودک شما تاثیر بگذارد.

چرا باید برای نوزاد عروسک بگیریم

جنبه دیگر عروسک سیسمونی را می توان جنبه زیبایی شناختی آن در نظر گرفت. استفاده از عروسک برای نوزاد در سیسمونی می توان باعث زیبایی اتاق نوزاد و به رنگ بندی بهتر آن کمک نماید. همچنین به دلیل تنوع بالا در عروسک ها بدون دغدغه از تکراری شدن دکور اتاق کودک می توان به راحتی طراحی مورد نظر خود را در سیسمونی کودک اعمال نمایید. از سوی دیگر با توجه به این که ایجاد تنوع در اتاق نوزاد می تواند بر روی تقویت مهارت های ذهنی کودک موثر باشد. عروسک ها به دلیل هزینه پایینی که دارند و همچنین تنوع بالا گزینه بسیار مناسبی می باشند. در این حالت شما می توانید با تغییر محل عروسک ها یا اضافه نمودن عروسک های جدید به سیسمونی نوزاد باعث ایجاد تنوع در اتاق کودک شوید.

عروسک پولیشی برای نوزادان

بدون شک یکی از مناسب ترین و بهترین عروسک ها برای نوزادان عروسک ها پولیشی می باشد. به دلیل پارچه نرم و لطیف و همچنین ضد حساسیت این عروسک ها بدون نگارانی می توانید ان را در سیسمونی کودک و یا به عنوان همبازی کودک خود در کنار آن قرار دهید. همچنین به دلیل استفاده از پارچه نانو براحتی می توان این عروسک ها را در ماشین لباسشویی بگذارید و بدون افت رنگ یا کیفیت عروسک مانند روز اول از آن استفاده نمایید. وجود این دو ویژگی این عروسک ها را بسیار مناسب استفاده برای نوزادان نموده است.

عروسک پولیشی برای نوزاد

از سوی دیگر با توجه به پارچه ای بودن و همچنین پر شدن آن ها با انواع مواد مختلف شکل پذیری این عروسک ها بسیار بالا می باشد. از این رو تنوع بسیار بالایی در میان عروسک های پولیشی وجود دارد. این حالت می تواند باعث شود که نوزاد شما از تنوع بالایی در انتخاب عروسک برخوردار باشد. زیرا همانطور که بیان شد کودکان بنا به دلایل گوناگون ممکن است از یک عروسک خاص با رنگی خاص خوششان بیاید از این رو تنوع بالا عروسک های پولیشی می تواند این شرایط را براحتی فراهم نماید.

عروسک برای نوزاد

در صورتی که با عروسک های پولیشی آشنایی کافی ندارید، می توانید به مقاله عروسک پولیشی چیست مراجعه نمایید.

Abolfazl Jafari
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *